AŤ ŽIJE REPUBLIKA!

přehlídka českého a slovenského filmu u příležitosti Dne vzniku samostatného československého státu

pořádá společnost Dům kultury Vsetín ve spolupráci s Filmovým klubem Vsetín

 

pondělí 28.10. v 17:00 hodin

TANEC MEDZI ČREPINAMI

SR 2012 / 79 min / Marek Ťapák

Poetické hudebně-taneční drama o lidském bytí, lásce, vzletech a pádech.

 

pondělí 28.10. v 19:30 hodin

ZÁZRAK

SR, ČR 2013 / 78 min / Juraj Lehotský

Sociální drama o dospívající dívce, která se dostane do nápravného zařízení.

 

úterý 29.10. v 17:00 hodin

KRAJINKA

SR, ČR 2000 / 110 min / Martin Šulík

Stylizovaný povídkový film zachycuje osudy Slovenska ve 20. století.

 

úterý 29. 10. v 19:00

PAVOL  HAMMEL – Best of (koncert)

Koncert legendárního slovenského zpěváky, kytaristy a hudebního producenta.

 

 

středa 30.10. v 19:30 hod

VŠICHNI DOBŘÍ RODÁCI

Československo 1968 / 115 min / Vojtěch Jasný

Svědectví o poválečných proměnách venkova. Obnovená digitální premiéra.

 

Vrcholné dílo čs. kinematografie oslovovalo diváky již po svém uvedení a nezestárlo ani po letech uzavření v trezoru. Ohromující obraz moravské vesnice od roku 1945 až do konce padesátých let zachycuje se vzácnou hutností a zároveň s velkou básnivostí lidské osudy na pozadí tragických politických změn. Citlivě a bez nenávisti líčí proměnu ve vztazích mezi lidmi i ve vztazích mezi nimi a přírodou. Zároveň zdůrazňuje jako zásadní lidské hodnoty úctu k práci a z ní vyplývající lásku k půdě, k zemi. Na výsledném efektu se podílí vedle autora také kameraman J. Kučera, hudební skladatel S. Havelka, návrhářka kostýmů E. Krumbachová a samozřejmě herci v čele s Radoslavem Brzobohatým.

 

VOJTĚCH JASNÝ (*1925 Kelč)

Příslušník první generace absolventů FAMU a žák Karla Plicky tráví druhou polovinu života v exilu. V dlouhém seznamu svých děl má hned dvě, která patří ke klenotům naší kinematografie. Povídková Touha (1958) a rozsáhlý venkovský epos Všichni dobří rodáci (1968) jsou nejvroucnějšími portréty krajiny a jejích obyvatel, jaké kdy u nás vznikly. Hlavní podíl na tom má režisérův mimořádný lyrický talent, který jeho filmům dodává podmanivý emocionální rozměr. Uplatnil se i v dalším jeho legendárním díle, pohádkově laděném podobenství Až přijde kocour (1963), a také v exilové tvorbě, kde si mimo jiné troufl též na adaptace literárních děl dvou nositelů Nobelových cen: Klaunovy názory (Německo 1976, podle Heinricha Bölla), Gospodjica (Jugoslávie 1980, podle Iva Andriće). V roce 1999 se vrátil do kraje Rodáků filmem Návrat ztraceného ráje.

 

 

úvodní stránka