![]() |
||||
Hráli jsme v roce
2010:
15.12. v 19:30 hodin (Láááska) Partir / Francie 2008 / 86 min / r. Catherine Corsini Tragický milostný trojúhelník - příběh vášně a pomsty.
Na počátku zazní výstřel, a poté se děj vrací o půl roku zpět, aby se až v samotném závěru ukázalo, komu byla rána určena. Nebýt závěrečné tragédie, jednalo by se o vcelku triviální milostný trojúhelník. Příběh, odehrávajícím se během léta v jihofrancouzském Nimes, kde se čtyřicátnice Suzanne bezhlavě zamiluje do katalánského dělníka Ivana. Režisérka sází především na vynikající herecký výkon Kristin Scott Thomasové (za nějž byla herečka nominována na Césara) a na vizuální vytříbenost známé kameramanky Agnès Godardové. Zvláštností je použití hudby Georgese Deleruea a Antoina Duhamela z Truffautových filmů.
Jedná se o osmý celovečerní hraný film scenáristky a režisérky Catherine Corsiniové (nar. 1956).
31.12. SILVESTROVSKÝ FILMOVÝ DÝCHÁNEK
USA 2009 / 118 min / r. Matthew Vaughn Svět potřebuje nové hrdiny a proto přichází Kick-Ass! Středoškolský outsider Dave se pod dojmem komiksu rozhodne stát novým superhrdinou. Bohužel mu k tomu ale chybí důležitý předpoklad – nadpřirozené schopnosti.
Bunny & the Bull / VB, Francie 2009 / 102 min / r. Paul King Černohumorná roadmovie z jednoho konce pokoje na druhý od tvůrců kultovního britského seriálu Mighty Boosh. Surreálná jízda napříč Evropou odehrávající se v kreslených papundeklových kulisách s animovanými vložkami.
8.12. v 19:30 hodin (Láááska) In Search of a Midnight Kiss / USA 2008 / 100 min / r. Alex Holdridge Komorní romantická komedie o hledání toho pravého.
Černobílá komorní romantická komedie texaského scenáristy a režiséra Alexe Holdridge (nar. 1975) Půlnoční polibek je typickým americkým nízkorozpočtovým nezávislým filmem. Prostý příběh se odehrává v rozmezí čtyřiadvaceti hodin ze Silvestra na Nový rok. Osamělý devětadvacetiletý Wilson se díky internetu setká s emancipovanou Vivian, která také nechce být na Silvestra sama. Dvojice brouzdá ulicemi Los Angeles, jež je pro oba cizím městem, a prožije několik epizod, během nichž mezi nimi jiskří napětí a sbližování se střídá s emotivními spory. Kladem díla, v němž se téměř neustále mluví, je zvláštní upřímnost, nejen v projevu všech zúčastněných, ale i ve způsobu realizace. Významným atributem je atmosféra Los Angeles, zachycená v černobílém obrazu jinak, než bývá toto město filmu obvykle snímáno. V lecčems připomíná Půlnoční polibek též novou vlnu šedesátých let.
1.12. v 19:30 hodin (Láááska) An Education / VB, USA 2008 / 100 min / r. Lone Scherfig Divoké dospívání v divokých šedesátých.
Děj hořké komedie dánské režisérky Lone Scherfigové Škola života se odehrává v Londýně roku 1961, tedy v době, kdy „zlatá šedesátá“ byla těsně přede dveřmi, zatímco tamní společnost byla ještě svázána strohým životním stylem. Protagonistkou je šestnáctiletá inteligentní středoškolačka Jenny, která se seznámí se starším mužem a podlehne jeho šarmu. Na filmu je poznat, že jeho scénář napsal oblíbený spisovatel Nick Hornby. Snímek, laděný do oblíbeného retrostylu, se opírá o dobře vystižené prostředí a vtipné dialogy.
LONE SCHERFIG (*1959 Kodaň, Dánsko)Dánská režisérka na sebe výrazně upozornila až deset let po svém debutu Kaj's fødselsdag (Kajovy narozeniny, 1990). Učarovaly jí ideje Larse von Triera a uměleckého hnutí Dogma 95 a natočila podle nich Italštinu pro začátečníky (2000). Originální romantická komedie získala mezi mnoha jinými cenami Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně a byla distribuována ve dvaceti zemích světa. Úspěch měla i s nadcházejícím titulem Wilbur se chce zabít (2002), jehož tragikomický hrdina se snaží spáchat sebevraždu, ale z různých příčin mu to stále ne a ne vyjít.
24.11. v 19:30 hodin (nevšední příběhy) Maďarsko, Německo, VB 2010 / 105 min / r. Szabolcs Hajdu Fantaskní drama s prvky magie, tragikomedie i thrilleru. Koprodukční drama s prvky magie, tragikomedie i thrilleru vypráví o tom, že pokud život nestojí za nic, geografickým přesunem se zničehonic nezlepší. Hlavní hrdinka Mona s maďarsko-rumunskou krví vypráví úředníkovi na sociálce svůj příběh. Chce totiž získat zpět do péče svou malou dcerku, kterou nechala u tety, když se vydala na Západ hledat „štěstí“. Zkušenosti, které Mona získává během své nedobrovolné prostituce v liverpoolském bordelu pojmenovaném Pascalova knihovna, zrovna příjemné nejsou. Mizanscéna dýchá zvláště nechutnou atmosférou, která jako kdyby vznikla spojením mléčného baru z Mechanického pomeranče a videoklipů Lady Gaga.
SZABOLCS HAJDU (*1972 Debrecen, Maďarsko)Maďarský režisér Szabolcs Hajdu patří společně s Györgym Pálfim, Benedekem Fliegaufem či Kornelém Mundruczóem k nejvýraznějším mladým tvůrcům své země. Studoval v Budapešti na filmové a divadelní univerzitě a chvíli se živil jako herec. Poté, co režíroval několik krátkých filmů, debutoval s celovečerním snímkem Mizerné věci (2000), díky němuž byl oceněn jako nejlepší mladý maďarský tvůrce na Maďarském filmovém týdnu 2000. Celou řadu cen z prestižních filmových festivalů si odnesly i jeho další dva celovečerní filmy: Tamara (2004) a především snímek Bílé dlaně (2006), fascinující příběh gymnastického drilu s dokonale sestříhanými a rytmizovanými sekvencemi, který nadchnul diváky na celém světě.
10.11. v 19:30 hodin (nevšední příběhy) Vincere / Itálie, Francie 2009 / 128 min / r. Marco Bellocchio Operně pojatá tragédie vášnivé ženy ve stínu diktátora Mussoliniho.
Marco Bellocchio se ve snímku Zvítězit věnuje stále ještě nevyjasněnému osudu Idy Dalserové (nar. 20.8.1880 – zem. 3.12.1937), údajně první Mussoliniho ženy a matky jeho nejstaršího syna. Bellocchio v téměř operně pojatém díle ozvláštňuje děj formálními filmovými postupy, připomínajícími klasické sovětské filmy (četné využití archivních materiálů, velkých mezititulků, prolínaček či střihové skladby). Pozornost na sebe strhává Giovanna Mezzogiornoová jako zprvu smyslná a vášnivá žena, později jako neústupná, ale věčně prohrávající bojovnice proti mocenské mašinerii.
MARCO BELLOCCHIO (*1939, Piacenza, Itálie) Po studiích filozofie a filmové́ režie natočil několik dokumentů a krátkometrážních hraných filmů, než se v roce 1965 etabloval na mezinárodní scéně celovečerním debutem Pěsti v kapsách. Po tomto drásavém portrétu rozpadající se středostavovské rodiny přešel k více politicky vyhraněným filmům, kritizujícím zejména pravicovou ideologii a praxi skrze fikce rozmanitých žánrových poloh: komedie (Čína je blízko), thrilleru (Aféra z titulní stránky) nebo dramatu (Vítězný pochod). Kromě toho se věnoval adaptacím děl literárních klasiků: Racek, Jindřich IV., Ďábel v těle nebo Princ Homburský, které se vyznačovaly zpravidla netradičním interpretačním uchopením původní látky. Ve filmech z poslední doby se Bellocchiova pozornost soustředí na téma prolínání individuálních osudů s širšími společenskými či dějinnými událostmi, jak kromě Zvítězit dokládají zejména dramata Hodina náboženství a Dobrý den, noci.
3.11. v 19:30 hodin (nevšední příběhy) Yo, también / Španělsko 2009 / 103 min / r. Álvaro Pastor, Antonio Naharro Nekonvenční milostný příběh muže s Downovým syndromem a svobodomyslné dívky.
Čtyřiatřicetiletý Daniel postižený Downovým syndromem nastoupí do zaměstnání na magistrátu v Seville. Sblíží se tu se svobodomyslnou kolegyní Laurou. Vzájemná náklonnost přeroste v lásku a ta znepokojuje jejich okolí. – Tvůrcům se podařilo téměř dokumentárním způsobem přiblížit život lidi, kteří si jsou vědomi své „jinakosti“, ale i oni touží po lásce a po sexu, i pro ně jsou důležité rodina a pomoc společnosti. Věrohodnost příběhu podporují výkony neherců s Downovým syndromem a Lola Dueñasová, pro niž tvůrci napsali roli Laury. Jedním z producentů filmu je Julio Medem, jehož dcera Alicia (po které pojmenoval svoji produkční společnost) je také postižená.
Downův syndrom je geneticky podmíněné onemocnění zapříčiněné genomovou mutací. Projevem postižení jsou mj. mentální retardace, tělesné malformace, malý vzrůst, mongoloidní zjev, ale také emocionální otevřenost, muzikálnost a sociální adaptabilita. Pablo Pineda, představitel Daniela ve filmu debutující autorské dvojice Álvaro Pastor a Antonio Naharro Já taky, je prvním Evropanem s Downovým syndromem, který získal univerzitní diplom. Ve Španělsku je známý z televize. Výlučnost toho, co dokázal, a jeho inteligence ho oddělují jak od lidí zdravých, tak od těch se dvěma chromozomy navíc.
Ke snímku, upomínajícím mj. na díla Jaca van Dormaela Toto hrdina a Osmý den, je připojen krátký animovaný didaktický film O sexu (ČR 2008 / 11 min / r. Bára Dlouhá / mluví: Aňa Geislerová a Pavel Liška).
6.10. v 19:30 hodin A Serious Man / USA, VB, Francie 2009 / 106 min / r. Joel Coen, Ethan Coen Hořká černá komedie ze židovské komunity na americkém Středozápadě.
Snímek o profesoru fyziky na malé univerzitě Larrym Gopnikovi, na něhož dopadá jedna rána osudu za druhou, podobně jako na biblického Joba. – Seriózní muž je nenápadný malý film s vesměs hořkým až černým humorem. Ozvláštňují ho nečekaně zařazené protagonistovy krátké vize. Divák tohoto filmu je ponechán napospas vlastním úvahám a často neví, co si o tom všem myslet. Pro bratry Coenovy znamená zřejmě jakýsi oddech a místy překvapivě připomíná tvorbu Woodyho Allena. Zároveň je to opět inteligentní zábava se zvláštním přesahem, opírající se o zajímavě postižené prostředí a o herecké výkony téměř neznámých herců, z nichž většina pochází z Minnesoty. V titulní roli exceluje uznávaný divadelní herec Michael Stuhlbarg.
JOEL COEN, ETHAN COEN (*1954, 1957 Minneapolis, USA) Už od dětství natáčeli amatérské snímky. Po studiích začali s velkými filmy v nichž s minimálními prostředky dovedně parafrázovali zavedené hollywoodské žánry. Legendárním se stal už jejich debut Zbytečná krutost (1984), který získal Velkou cenu poroty v Sundance. Úspěšné byly i jejich další snímky Potíže s Arizonou (1987), Millerova křižovatka (1990), Barton Fink (1991), Záskok (1994), Fargo (1996), Big Lebowski (1998), Bratříčku, kde jsi? (2000) a Muž, který nebyl (2001). Prozatímním vrcholem jejich tvorby je snímek Tahle země není pro starý (2007), který získal Oscary za nejlepší film, scénář, režii a nejlepšího herce ve vedlejší roli.
22.9. v 19:30 hodin Bad Lieutenant: Port of Call – New Orleans / USA 2009 / 122 min / r. Werner Hezog Nicolas Cage jako zarputilý detektiv závislý na lécích proti bolesti.
Snímek Špatnej polda natočil poněkud překvapivě Werner Herzog, který si pohrává s hollywoodským žánrem policejního thrilleru s chutí, s nadhledem a s černým humorem, přičemž do příběhu vkládá téměř jako zcizující prvek záhadné (vlastnoručně pořízené) záběry leguánů či aligátorů. Pracuje s atmosférou New Orleansu po hurikánu Katrina a předvádí divákovi nezvyklou podívanou, v níž se jakoby odráží vnitřní stav drsného, ale stále více zbědovaného protagonisty. Toho si s přehledem zahrál Nicolas Cage v podobném stylu, v jakém ztvárnil upíjejícího se scenáristu Bena ve Figgisově filmu Leaving Las Vegas
WERNER HERZOG (*1942 Mnichov, Německo) Studoval historii a literaturu na Mnichovské univerzitě, ale víc se věnoval psaní filmových scénářů a natáčení amatérských snímků. Založil výrobní společnost Werner Herzog Filmproduktion, pod jejíž hlavičkou pak realizoval všechny své snímky. Jako samouk se od krátkých dokumentů postupně dostal k celovečerní hrané tvorbě, v níž důsledně uplatňoval dokumentaristické prvky. Spolu s dalšími tvůrci své generace (Volker Schlöndorff, Rainer Werner Fassbinder, Wim Wenders) výrazně přispěl k obrodě německého filmu v 60. a 70. letech. Zaujal už hranou prvotinou Signál k životu (1968, Zvláštní cena za debut na MFF v Berlíně, Německá filmová cena) a získal ocenění i za další filmy, mj. Aguirre, hněv Boží (1972, nominace na Césara za zahraniční film), Každý sám za sebe a Bůh proti všem (1974, Velká cena poroty a Cena FIPRESCI na MFF v Cannes, Německá filmová cena), Stroszek (1977, Cena německé filmové kritiky), Fitzcarraldo (1982, Cena za režii na MFF v Cannes, nominace na Cenu BAFTA za zahraniční film), Kde sní zelení mravenci (1984, Německá filmová cena).
15.9. v 19:30 hodin Mr. Nobody / Francie, SRN, Kanada, Belgie 2009 / 137 min / r. Jaco Van Dormael Film, který zkoumá rozdíl mezi iluzí a realitou, obtížnost volby i zákruty času a lásky.
V nemocnici v roce 2092 umírá poslední smrtelník na Zemi. Jak naznačuje jeho jméno Nemo Nikdo, ani on sám o sobě moc neví. Na přeskáčku vzpomíná na několik svých životů a nemůže si vybrat ten pravý. – Snímek je výrazným estetickým zážitkem. Dormael vytváří krásné obrazy, střídá různé vizuální techniky a atmosféru dotváří starými šlágry, jež se tu opakují stejně jako další motivy. Proplétají se tu tři základní a několik vedlejších realit, význam roli hrají účesy postav a především barvy.
JACO VAN DORMAEL (*1957 Ixelles, Belgie Scenárista a režisér. První hraný film natočil poté, co již měl na kontě několik pozoruhodných krátkých snímků (L’imitateur či E pericoloso sporgersi), a okamžitě s ním vyhrál. Toto hrdina (Toto le héros) získal v roce 1991 v Cannes Zlatou kameru za nejlepší debut. O pět let později se van Dormael opět ocitl v Cannes mezi oceněnými. Představitelé hlavních rolí z jeho filmu Osmý den (Le huitième jour, 1996) Daniel Auteuil a Pascal Duquenne společně získali cenu za nejlepší herecký výkon. Pan Nikdo je jeho třetí celovečerní snímek. Je to také jeho první anglicky mluvený film a nejnáročnější produkce
____________________________________________________________________ 19.5. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín WHISKY S VODKOU (cyklus Herci ve výslužbě) Whisky mit Wodka / Německo 2008 / 104 min / r. Andreas Dresen Hořká komedie o rozmarném stárnoucím herci a jeho snaživém náhradníkovi. Stárnoucí Otto Kullberg je slavný, sebevědomý, poněkud rozmarný a ješitný herec, ale i problematický alkoholik a vztekloun. Ví, že je pro natáčení klíčovou postavou. Jenže producent přinutí režiséra Martina angažovat jako pojistku proti nezodpovědné hvězdě neznámého herce Arna, který točí pro jistotu stejné scény jako starší kolega. Whisky s vodkou je hlavně dílem o vztazích mezi lidmi ve vyhraněném prostředí natáčení, ale i mezi nimi a jejich profesí, jež jim zasahuje do života nejen prostřednictvím převzatých dialogů ze scénáře. Protagonisté hledají lásku nebo aspoň sounáležitost, bojí se neúspěchu, stáří i samoty a bilancují promarněné šance. ANDREAS DRESEN (*1963, Východní Německo) Po amatérských začátcích pracoval v různých profesích ve východoněmeckém studiu DEFA a vystudoval Filmovou akademii Konrada Wolfa v Postupimi-Babelsbergu. Po řadě krátkých a televizních filmů a celovečerním debutu Stilles Land (1992), , zaznamenal úspěch na Berlinale se svým druhým celovečerním snímkem, tragikomedií Nachtgestalten (1999). Následovala Láska na grilu (2001), Willenbrock (2004) a Sommer vorm Balkon (2005). Jeho hořké komedie často vyprávějí o partnerských vztazích i obyčejných životech v bývalém východním Německu. Film Sedmé nebe (2008) o sexuálním vzplanutí dvou seniorů byl s úspěchem uveden na festivalu v Cannes. _______________________________________________________________ 12.5. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín WRESTLER (cyklus Herci ve výslužbě) The Wrestler / USA 2008 / 110 min / r. Darren Aronofsky Mickey Rourke jako stárnoucí wrestlingový zápasník. Psychologické drama. Randy Robinson, zvaný The Ram (Beran), byl v osmdesátých letech slavným zápasníkem. Po dvaceti letech ve světě wrestlingu už zápasí jen o víkendech v tělocvičnách před nepočetným publikem a přes týden pracuje v supermarketu. Ví, že jeho údělem a životem je wrestling, bez ohledu na to, že ho zabíjí. Film je přímočarou výpovědí o drsné životní realitě. Mickey Rourke jako dlouhovlasý, plavovlasý zjizvený svalnatec představuje výjimečné ztotožnění s postavou, s níž má ostatně společný propad ze slávy téměř do zapomnění. Děj se odehrává z větší části v zákulisí wrestlingu a odhaluje tak bezútěšnou krutost pokleslé zábavy, jež má pramálo společného se sportem a jejíž aktéři za ni platí těžkou daň. DARREN ARONOFSKY (*1969, New York) Studoval na Harvardu, kde záhy přešel z antropologie na všeobecná studia a začal natáčet krátké snímky, mezi nimi i několikrát oceněný Supermarket Sweep (1990). Pak pokračoval v postgraduálním studiu režie na Americkém filmovém institutu a natočil tu krátké filmy Štístko (1991) a absolventský Protozoa (1993). V celovečerním hraném filmu debutoval surrealistickým thrillerem o paranoidním matematikovi Pí (1997). Následoval nemilosrdný portrét lidí propadlých drogám Rekviem za sen (2000) a první hollywoodský snímek Fontána (2006), ambiciózní sci-fi s Hughem Jackmanem v úloze muže, hledajícího věčný život. Klíčový podíl na jeho vizuálně podmanivých snímcích má stálý kameraman Matthew Libatique. _____________________________________________________________________________
5.5. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín UTOPIE – NEJVÍC LIDÍ ŽIJE V ČÍNĚ Folk flest bor i Kina / Norsko 2002 / 82 min / r. Morten Tyldum, Thomas Robsahm, Arild Fröhlich, Sara Johnsen, Ingebjorg Torgersen, Terje Rangnes, Magnus Martens, Martin Asphaug, Hans Peter Moland Neuvěřitelných 24 hodin na norské benzinové pumpě. Absurdní komedie. Kdo vlastně žije v Norsku, v této na první pohled úplně dokonalé zemi? Odpověď na tuto otázku můžete najít v překvapujícím filmu vyprávějícím osm příběhů inspirovaných osmi politickými stranami, které napsalo šest scenáristů a natočilo devět režisérů. Vše se odehrává během magických čtyřiadvaceti hodin před norskými volbami při benzinové pumpě, jež patří jistému Lassemu. Toto místo je jakýsi mikrokosmos, reprezentující celou norskou společnost: v této řídce osídlené zemi velkých vzdáleností se každý, kdo chce volit, musí zastavit pro benzin a natankovat. A Lasseho teď čeká neuvěřitelných čtyřiadvacet hodin... Tento projekt vznikl z myšlenky tvůrčího týmu Screenwriters Oslo, kolektivu sdružujícího několik nejslibnějších mladých scenáristů v Norsku. Tato šestice společně napsala osm propojených příběhů a s pomocí producentů k nim pak našli jednotlivé režiséry. Na projektu se potkali zkušení filmoví tvůrci i čerství absolventi Norské filmové školy bez větších zkušeností. _____________________________________________________________ 28.4. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín (Animovaný film pro dospělé) ČÍSLO 9 9 / USA 2009 / 80 min / r. Shane Acker Apokalyptická sci-fi o boji hadrových panáčků ve světě vraždících strojů.
Lidé zmizeli. Svět opanovaly vraždící stroje. V troskách měst přežívají jen zvláštní hadroví panáčci s čísly. Jednoho dne se do této strašlivé doby probudili a snaží se přežít, stejně jako Devítka. Výtvarně strhující snímek se odehrává v pochmurné atmosféře zpustlé země, v níž má každá figurka své místo, osobitý výraz a také poslání. I když si toho žádná z nich zpočátku není vědoma, pod vlivem Devítky poznávají, že boj za život beze strachu je nezbytný i za cenu obětí. Apokalyptický animovaný snímek Číslo 9 natočil režisér Shane Acker podle svého jedenáctiminutového filmu 9, nominovaného na Oscara. Temný kraťas oslovil Tima Burtona a Timura Bekmambetova, kteří iniciovali jeho převedení do celovečerního formátu. __________________________________________________________________________________________________ 21.4. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín (Animovaný film pro dospělé) MARY A MAX Mary and Max / Austrálie 2008 / 92 min / r. Adam Elliot
Malá
osamělá Australanka, poněkud vyšinutý Američan a úžasné přátelství na dálku.
Mary - osmiletá osamělá Australanka - se jednoho dne rozhodne napsat na náhodně vybranou adresu a odstartuje tak dlouhé a úžasné korespondenční přátelství se čtyřiačtyřicetiletým Maxem Horowitzem z New Yorku, který trpí Aspergerovým syndromem, vyznačujícím se posunutým vnímáním a nekonvenčními reakcemi. Příběh je vyprávěn prostřednictvím upřímných, zvídavých a hodně osobních dopisů, doplněných jakoby nezúčastněným komentářem. Mary a Max je zábavný a zároveň dojemný a smutný (ale nikoliv sentimentální) film o překonávání životních úskalí a o přátelství jako terapii. Režisér a výtvarník Adam Elliot (*1972), který získal v roce 2004 Oscara za krátký animovaný film Harvie Krumpet (2003), své postavy podobně jako Nick Park vytváří z plastelíny a klade velký důraz na bizarní autenticitu výtvarné stránky vyprávění. Australský svět je laděn do různých tónů hnědé, ten Maxův městský je zobrazen v bílých, šedých a černých odstínech, a pro oba jsou charakteristické nápadně červené detaily. _______________________________________________________________
14.4. v 19:30 hodin / KINO VATRA VSETÍN NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ Sipur Gadol / Izrael 2008 / 92 min / r. Sharon Maymon, Erez Tadmor Jemná komedie o obézních přátelích, kteří vzdají dietu a rozhodnou se pro sumó. Proč se otravovat s hubnutím, když se můžete dát na sumó? Poznání, k němuž dojde čtveřice kamarádů, otevírá množství komediálních situací, ale upozorňuje i na společenský tlak vyvíjený na lidi s nadváhou. Snímek bere sumó jako prostředek uznání i revolty v hubeností posedlé společnosti a sport jako takový ukazuje coby cestu k vyrovnání se s osobními problémy. Pomůže sumó hrdinům ke zlepšení jejich společenské situace a nastolí v jejich rozháraných životech klid?
SUMÓ První zmínka o sportu sumó se objevuje v japonské kronice Kodžiki z roku 712, japonským národním sportem se sumó stalo během období Edo (1600 – 1868). Cílem tohoto sportu je vytlačit soupeře z kruhového zápasiště nebo ho donutit, aby se dotkl země jakoukoli jinou částí těla, než chodidlem. Důležité jsou též předzápasové rituály jako dupání, nafukování se, mračení a házení solí, které mají zahnat zlé duchy. Japonská asociace sumó eviduje 70 oficiálních vítězných technik, které se skládají z nejrůznějších sražení, podražení nohou, zdvihů, úderů, strků a stisků. Z těchto 70 je 48 považováno za "klasické" techniky, ale v současnosti se z nich používá už pouze polovina. Prvotním cílem v sumó jsou však především důstojnost a slušné chování v zápasišti a sportovní duch.
7.4. v 19:30 hodin / KINO VATRA VSETÍN (Animovaný film pro dospělé) PANIKA V MĚSTEČKU Panique au village / Belgie 2009 / 75 min / r. Stéphane Aubier, Vincent Patar Plastové hračky Kovboj a Indián chystají překvapení na narozeniny kamaráda Koně. (TRAILER)
Zapadlé městečko je už na první pohled ospalá díra, kde největší událostí dne je příjezd Listonoše. Zde žijí v jednom domě, nedaleko stavení farmáře Stevena a jeho ženy Janiny, ve vzájemné shodě Kůň, Kovboj a Indián. V den Koňových narozenin je však náhle po klidu a upřímná snaha o překvapení vede k řetězci absurdních dobrodružství. Animovaná komedie Panika v městečku je dílem belgické dvojice animátorů Stéphana Aubiera (*1965) a Vincenta Patara (*1965), známé jako Pic Pic André. Hrdiny animovaného snímku, vycházejícího z jejich stejnojmenného TV seriálu čtyřminutových epizod z roku 2000, jsou malé plastové hračky. Dílko vznikalo 260 dní a animátoři použili na 1500 plastových postaviček, z nichž každou bylo třeba nejméně dvousetkrát „naklonovat“ a rozhýbat. Výsledkem velké trpělivosti je zběsilá, hravá, naivistická a hlavně originální zábavná plejáda ztřeštěností, gagů a nezvedeností a vůbec nevadí, že vlastně ani nemá děj. _______________________________________________________________________________________________________________
31. 3. v 19:30 hodin, kino Vatra Vsetín
Herec Mark nemá poslední dobou lehký život. O roli ne a ne zavadit, pronajatý byt je v de-zolátním stavu, přítelkyně Sally ho má plné zuby a jeho bratr David je po úraze ochrnutý. Jediný člověk, s nímž si zasmušilý čtyřicátník rozumí, je přítel a soused Pierce, který by byl rád scenáristou a režisérem, jenže zatím má problémy s alkoholem a žije z peněz ze sázení. Ač se zdá, že už nemůže být hůř, nastane den hrůzy a shodou nešťastných okolností se kolem Marka začnou kupit mrtvoly. Černá komedie irského herce a televizního scenáristy a režiséra Iana Fitzgibbona (nar. 1962) V hlavní roli Já patří k těm hodně drsným, absurdním a mor-bidním, ale přitom vtipným, zábavným, ironickým podívaným, při nichž o tragikomické a pa-radoxní situace není nouze. ________________________________________________________________________________________________________________________________
17. 3. v 19:30 hodin (CYKLUS: Na útěku)
Snímek Na chvíli svobodní vychází ze skutečných událostí a popisuje drama
několika lidí, prchajících z Íránu a hledajících azyl ve svobodném světě.
„Přestupnou“ stanicí je pro ně Ankara, kde nejdříve musejí na misi OSN
získat status utečenců, aby mohli obdržet víza do některé ze západních zemí.
Autor snímku, uznávaný rakouský dokumentarista Arash T. Riahi (nar. 1972),
vycházel při realizaci z vlastních životních zkušeností, ostatně stejně jako
ve své oceňované dokumentární tvorbě (emigroval s rodiči v roce 1983). I
styl jeho hraného debutu těží především z úsporného dokumentaristického
způsobu vidění. Realistické líčení vesměs tragického údělu obyčejných lidí
na útěku z totalitního režimu však provázejí i komické či tragikomické
okamžiky. Značný podíl na sugestivním vyznění díla mají i výborné herecké
výkony.
3. 3. v 19:30 hodin (téma: Na útěku)
10. 3. v 19:30 hodin (téma: Na útěku)
17. 2. v 19:30 hodin /
kino Vatra Vsetín
10. 2. v 19:30 hodin / kino Vatra Vsetín
ANTIKRIST
Trailer najdete třeba
zde.
27. 1. v 19:30 hodin (Hudba a film)
|